לייעוץ והזמנות – 077-3013439

צריכת עוף ודגים למתמודדים עם גאוט

ההתוויה הראשונה בנושא תזונה שמצוינת לחולי גאוט היא שעליהם להימנע מצריכת בשר. אבל מה בנוגע לעוף ודגים?
האם אלו הסובלים ממחלת הגאוט יכולים ליהנות ממאכלים אלו או שמא אלו מאכלים אסורים לחולי גאוט?

תזונה למתמודדים עם מחלת הגאוט היא לא תמיד קלה לכולם, ישנם המון מאכלים מהם חייבים להיפרד אחרת חומצת השתן תעלה ותוביל לא פעם להתקף לא רצוי. בעוד שידוע שצריכת בשר אדום אינה מומלצת עולה לא פעם השאלה מה לגבי צריכת עוף ודגים?

התשובה לשאלה זאת תלויה בכמה גורמים מהותיים מאוד.

  1. האם אתם בזמן התקף או לא
  2. סוג העופות/ הדגים
  3. טיב העוף והדגים, איכות המזון אותה הם צרכו, צורת הגידול וארצות הגידול / הימים בהם גודלו העופות והדגים
  4. כמות הצריכה

נתחיל עם השאלה החשובה ביותר, האם אתם בזמן התקף? בזמן התקף אנו נשמור על תזונה דלת פורינים בשבע עיניים ולכן לא ניקח שום סיכון ולא נצרוך מזונות אלו כלל עד שיעבור ההתקף לחלוטין. בעוף ודגים יש כמות בינונית של פורינים ולכן חשוב שנימנע מהם בזמן התקף על מנת למנוע עומס פוריני על הגוף שעלול להקשות על הגוף לפנות את חומצת השתן ולהאריך את ההתקף ו/או להחמירו.

מדוע בכל זאת אני כן ממליצה על עוף ודגים מסויימים לא בזמן התקף למרות שהם מכילים כמות בינונית של פורינים? לעוף ולדגים ישנם כמה יתרונות בריאותיים חשובים מאוד כגון חלבון איכותי, ברזל, ויטמין B12 ואומגה 3(בדגים). שילוב של ערכים אלו חשובים מאוד בתזונה ולכן, בתנאי שנצרוך אותם באופן מדוד ונכון, הם יהיו יועילו לבריאותינו. מלבד הערכים התזונתיים שמזונות אלו מכילים חשוב להבין שתזונה לגאוט היא תזונה שחייבים לשמור עליה כל החיים ולא שינוי תזונה נקודתי וככזאת עליה להיות תזונה יישימה, מגוונת ולא קשה מידי לביצוע אחרת המטופל יתקשה מאוד לעמוד בה וזה עלול ליצור לאורך זמן תיסכול שעשוי לגרום לבסוף לחוסר יכולת לעמוד באותה התזונה. 

איזה סוגים של עוף ניתן לצרוך?

חשוב להבין שהעוף של היום לא דומה לעוף של פעם, לא בדרך הגידול שלו, לא במה שנותנים לו לאכול ובטח לא בחומרי הגדילה, ההורמונים והאנטיביוטיקות שהוא מקבל. בשנים האחרונות היו כמה כתבות תחקיר בנושא ושם חשפו כי חלק לא מבוטל של העופות שגדלים היום ניזונים מהמזון הזול ביותר, אשר לא פעם מוספים לו שאריות של משחטות על מנת להעשיר את המזון בחלבון זול מן החי. לא פעם עופות מטופלים באנטיביוטיקה והורמונים בכדי למנוע מחלות וגם מכיוון שעופות שקיבלו אנטיביוטיקה והורמונים יהיו גדולים יותר וכך גם רווחיים יותר עבור המגדלים. אך, אותן שאריות זולות מבתי המטבחיים גורמות לא פעם לדלקות מעיים ונמק עיים אצל העופות וכתוצאה מכך המגדלים נותנים לעופות הללו אף יותר אנטיביוטיקה מעופות אשר תזונתם היא 100% צמחית.

לחולי גאוט חשוב להבין כי אותן שאריות אשר מוכנסות לתערובת מכילות פורינים מן החי אשר לבסוף מגיעים אלינו לצלחת, עובדה בעייתית במיוחד לחולי הגאוט, שכן אותם פורינים הם הסיבה לעליית חומצת השתן והופעת התקף גאוט.

איך לבחור עוף כשיש גאוט?

  • לבחור עופות ללא אנטיביוטיקה והורמונים.
  • עדיפות לבחור בעופות אורגניים.
  • לבחור עוף שניזון ממזון צמחי בלבד.
  • לקנות עופות ארוזים (ולא בתפזורת) אשר עליהם יש חותמות פיקוח וטרינרי וחותמות שמעידות שהם הואכלו במזון צמחי בלבד ללא אנטיביוטיקה וללא הורמונים.
  •  להימנע ככל הניתן מבשר הודו שמכיל הרבה פורינים ומקבל לרוב הרבה אנטיביוטיקה

ומה לגבי הדגים?

הדברים שעלינו לשים אליהם לב בבחירת דגים היא: סוג הדג, מקורות הדג ואופי הגידול של הדג.

בעוד שדגים מסויימים עלולים להיות אסורים בתכלית האיסור לסובלים מגאוט כגון: סרדינים, אנשובי, מקרל, טונה וכל פירות הים למינהם ישנם דגים שנחשבים לבטוחים יותר לצריכה המכילים כמויות נמוכות יותר של פורינים.

לצערנו, חלקים נרחבים של ימים ואוקיינוסים מזוהמים ומלאים ברעלים ובמתכות כבדות אשר הדגים ניזונים מהם ולבסוף מגיעים לצלחתנו. אם לא די בכך, בבריכות דגים לא פעם הדגים חיים בצפיפות אדירה (לעיתים שטח מחייה של לא יותר משני בקבוקי מים לדג!), סובלים מפציעות, מחלות, מקבלים מזון ירוד וזול וגדלים במים רווים בכימיקלים ועוד. עובדות אלה גורמות לכך שדגים מסוימים שמגיעים אלינו לצלחת מלאים במתכות כבדות, כימיקלים ועוד ואינם תורמים כלל לבריאותינו.

איך לבחור דגים:

  • לקנות דגים מהים הצפוני – נורבגיה ושבדיה (ולא דגים מסין)
  • עדיפות לאכול דגי הליבוט וסלמון.
  • לבחור דגים שגודלו בים ולא בבריכות.
  • להימנע לחלוטין מסרדינים, אנשובי, מקרל, טונה, דגים משימורים וכל פירות הים וצדפות

כמויות צריכת עוף ודגים מותרות לחולי גאוט:

על אף שהפורינים בעוף ודגים היא שונה מאותם פורינים שבבשר האדום, גם כאן אסור להגזים וצריך לווסת את כמויות הצריכה. ניתן לצרוך כ-150 גרם עוף פעמיים בשבוע ו-150 גרם דג עד פעמיים בשבוע.

וכאמור, בזמן התקף ללכת על בטוח ולא לצרוך כלל עופות או דגים ולחכות עד שההתקף יעבור.

ומה לגבי המחיר? כן, המחיר לעוף ודג איכותיים, כמו כל דבר איכותי, הוא יותר גבוה אבל המחיר של להיות חולים הוא כנראה גבוה יותר (סבל, טיפולים, הפסד ימי עבודה ועוד) ולכן שווה להשקיע את הכסף במזונות איכותיים, מה גם שזה אפילו יותר טעים.

ניתן למצוא את העופות והדגים בחנויות כמו בשופרסל, עדן טבע מרקט ועוד חנויות טבע שמוכרות בשר ודגים.

לסיכום, מתמודדים עם גאוט יכולים לצרוך עוף ודגים מסויימים אך לא בזמן התקף ורק באופן מדוד ולא כל יום. שמירה על תזונה מותאמת הכרחית לניהול נכון של הגאוט ולמניעתו ולכן חשוב מאוד לשמור עליה ולשים לב למה שנכנס לנו לפה. זה אומנם נכון לכולם אך במיוחד למתמודדים עם הגאוט. מצד שני, אפשר לשמור על גיוון תזונתי ולצרוך גם מזונות המכילים רמות בינוניות של פורינים אך חייבים לעשות זאת באופן מבוקר ולבחור בחומרי גלם בטוחים ואיכותיים.

מעוניינים בעוד מידע על תזונה? לחצו על הקישור הזה.

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

3 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?