לייעוץ והזמנות – 077-3013439

שורש הכורכום, הכורכומין והטיפול בגאוט

השימוש הרפואי בשורש הכורכום מוכר לאנושות כבר אלפי שנים וכיום הכורכום זוכה לעדנה מחודשת עם רוח גבית של עולם המחקר לאפקטיביות הטיפולית של הרכיב הפעיל בו- הכורכומין.
למה משמש הכורכומין? למי הוא מתאים? איך הוא יכול לתרום לסובלים ממחלת הגאוט ולמה חייבים לשים לב כשבוחרים את מוצר הכורכומין שלכם?

אבקת כורכומין

בשנים האחרונות קשה להתעלם מכניסתו של הכורכום לחיינו. המון מחקרים וניסויים מהללים את השורש בעל הצבע הכתום והמון הבטחות מפוזרות סביב השימוש בו
ואכן מעבר לטעמו המיוחד והטעים במזון, יעילותו של החומר הפעיל בכורכום(הכורכומין) אכן מדהימה, יש לו שימושים רפואיים נרחבים ולא בכדי רופאים קונבנציונלים רבים ומטפלים מכל הסוגים ממליצים אף הם על צריכתו. כדאי מאוד להכיר את היתרונות של השימוש בו אך בנוסף ישנן כמה עובדות שחשוב מאוד ללמוד על מנת לבחור מוצר כורכומין איכותי וטוב ולא מוצר באיכות נמוכה ולעיתים אף מזויף כגון הכורכומין הסינתטי.

קצת על הכורכום והכורכומין

החלק בכורכום בו נעשה שימוש הוא השורש של הצמח. צבעו צהוב כתמתם והוא שייך למשפחת הג'ינג'ר. מקורו הוא באסיה שם מגדלים אותו בהיקפים מסחריים במדינות שונות בעיקר בהודו ובסין ומרבית הכורכום הנמכר בארץ מיובא ממדינות אלו. הכורכום הוא אחד מהתבלינים הנפוצים ביותר בעולם לשימושים קולינריים וכצמח מרפא. החומר הפעיל בכורכום הוא הכורכומין אשר מעניק לכורכום את צבעו האופייני אך פה חשוב לציין שהכורכומין מהווה רק בין 3-4% מצמח הכורכום!

במחקרים מדעיים רבים נבדקו והוכחו תכונות טיפוליות ותועלת רפואית לכורכומין כחומר נוגד דלקות, נוגד סרטן, נוגד דיכאון, מגן על הכליות, עוזר במניעה של התפתחות סוכרת במצב טרום סוכרת, טיפול במעיים, טיפול באלרגיות, נוגד חמצון רב עוצמה המנטרל רעילות ועוד.

"החומר הפעיל בכורכום הוא הכורכומין אשר מעניק לכורכום את צבעו האופייני אך פה חשוב לציין שהכורכומין מהווה רק בין 3-4% מצמח הכורכום!"

מהם 9 היתרונות הכורכומין לסובלים מגאוט?

מחלת גאוט היא דלקת מפרקים כרונית שנגרמת עקב עלייה ברמת חומצת השתן בדם. הכורכומין הוכח באלפי מחקרים כנוגד דלקות רב עוצמה ואף תומך בפינוי תקין של חומצת השתן מהגוף.
מחקרים שנעשו לאחרונה גילו שהכורכומין מדכא את ייצור חלבון ה-NF-kappa B אשר לו תפקיד מפתח בייצור דלקות. בנוסף הכורכומין עוזר בהנעת הדם למפרקים, יעיל בנטרול חומצת שתן, משפר את תפקוד המעיים להתרוקנות סדירה ומיטיב עם תפקוד הכליות. פעילות תקינה של הכליות והמעיים הכרחית למניעת התקפי גאוט.

  1. מטפל בדלקת – הכורכומין תומך מאוד במניעת דלקות מערכתיות בכלי הדם, במפרקים, במעיים ובכבד ולכן השימוש בו לכל מי שסובל מדלקות והתפתחות של גאוט חיוני.

  2. מניע דם למפרקים – הכורכומין מדלל ומניע זרימת דם למפרקים, ובכך מסייע לריפוי דלקות מפרקים וגאוט.

  3. הגנה על הכליות – כורכומין הוכח מחקרית כמגן על הכליות ע"י עידוד של ייצור חלבונים המגנים עליהן. היות והכליות אמונות על פינוי של 70% מחומצת השתן תמיכה בפעילותן התקנית הינה קריטית לטיפול בגאוט ובעודף חומצת השתן.

  4. תמיכה בפינוי חומצת שתן דרך המעיים – הכורכומין תומך בתקינות דפנות המעיים החיוניים להתרוקנות תקינה של צואה ובכך עוזר בהפרשת חומצת השתן מהגוף. בנוסף מחקרים הראו שהכורכומין עוזר בטיפול בדלקות מעיים. המעיים אחראים על פינוי של 30% מחומצת השתן בגוף כך שתמיכה במעיים תעזור לפנות את חומצת השתן באופן יעיל יותר.

  5. מפחית היווצרות של חומצת השתן – הכורכומין מפחית את הפעולה של האנזים שמעורב ביצירת חומצת השתן ובכך .

  6. מפחית כאבים – הכורכומין הוא אנטי אוקסטדנט ואנטי דלקתי רב עוצמה והוכח מחקרית כמפחית כאבים. התקפי הגאוט ידועים כאחד הכאבים החזקים ביותר שיש ולכן טיפול במקור הכאב הוא חיוני ובעל ערך רב בטיפול במחלה.

  7. טיפול בכולסטרול – הכורכומין מונע חמצון של הכולסטרול. ברגע שהכולסטרול מתחמצן הוא עשוי לשקוע בכלי הדם ולגרום לנזק ובכך הכורכומין תומך גם במערכת הווסקולרית אשר עשויה להיפגע מנזקי חומצת השתן.

  8. עוזר בנטרול חומצת שתן – חומצת השתן גורמת לתהליכים ניווניים, לעיכול ולעיוות של המפרקים. הכורכומין מסייע בנטרול החומצה ובכך תומך בריפוי הדלקות והתהליכים הניווניים שהן עלולות לגרום.

  9. עוזר בפעילות נוגדת דיכאון – ברפואה הסינית הכורכומין נחשב לצמח לטיפול בדיכאון וכיום מחקרים מגבים זאת. חולי גאוט רבים חווים דיכאון עקב הכאבים העזים הפוגעים באיכות החיים.

"הכורכומין מדכא את ייצור חלבון ה-NF-kappa B אשר לו תפקיד מפתח בייצור דלקות."

"מחקרים מדעיים רבים נבדקו והוכחו תכונות טיפוליות ותועלת רפואית לכורכומין כחומר נוגד דלקות, נוגד סרטן, נוגד דיכאון, מגן על הכליות, עוזר במניעה של התפתחות סוכרת במצב טרום סוכרת, טיפול במעיים, טיפול באלרגיות ונוגד חמצון רב עוצמה המנטרל רעילות."

בחירת תוסף כורכומין: איך לבחור?

  1. היזהרו מתוספים זולים ולא יעילים – הפופולריות הגבוהה של תוסף הכורכומין יצרה שוק שלם סביב תבלין הפלא הזה אך לצערי השוק רווי גם בהטעיות צרכניות.
    הכורכומין כאמור הוא החומר הפעיל שבתבלין הכורכום ומיצוי של חומר זה הופך את המוצר ליקר בהרבה ולכן חשוב לבדוק שהתוסף אותו צורכים הוא אכן הכורכומין ולא רק אבקת כורכום שיעילותה פחותה באופן משמעותי.
    במוצרים לא מעטים קיימת אך ורק אבקת כורכום המכילה בסה"כ 3-4% של החומר הפעיל אך מוצרים אלו משווקים כתוסף כורכומין.
    כשמחפשים מוצר כורכומין מומלץ לבדוק על התווית שאכן מדובר במיצוי הכורכומין של לפחות 95% ולבדוק שהוא לא בתוספת כורכום כך שלא ניתן לדעת מה היחס בין הכורכומין לאבקת הכורכום.
  2. שילוב הכורכומין הופך להיות אפקיטיבי במיוחד כאשר הוא מגיע בשילוב עם ברומלאין (אנזים המופק משורש ועלה האננס) או עם פפרין (החומר הפעיל בפלפל השחור). חשוב לדעת שישנם לא מעט אנשים שרגישים לפפרין כך שהוא עלול לעשות להם תופעות לוואי שונות וכאבי ראש ולכן אני מעדיפה את השילוב עם הברומלאין שהרמוני יותר עם הגוף ואף יש לו ערך טיפולי נוסף בפני עצמו בטיפול בדלקות מפרקים וגאוט.
  3. ספיגה של הכורכומין – הכורכומין אינו מסיס במים ולכן איננו נספג היטב במערכת העיכול, דבר המקשה להפיק ממנו את התועלת המרבית ולכן חשוב למצוא תוסף כורכומין איכותי המכיל פטנטים שיעזרו בספיגה שלו.
    4. היזהרו מזיופים – עקב העלות הגבוהה של הכורכומין וכתוצאה מחוסרים שהיו עקב גדילת השוק המהירה התפתחה תעשייה סביב הכורכומין הסינתטי המופק מנפט. עלות הכורכומין הסינתטי הוא זול באופן משמעותי ולכן יצרנים רבים משתמשים בו. ראוי לציין שלא תמיד הייצרן יודע זאת ועושה זאת במודע שכן ספקי חומרי הגלם לא מיידעים את היצרן על זה כך שגם היצרן עלול להיות קורבן של התרמית הזאת. לצערי קשה לדעת רק על סמך הכיתוב בתווית מכיוון שאין חיוב לכתוב זאת ולכן חשוב לדעת שהיצרן של תוסף הכורכומין יודע בוודאות שהכורכומין אותו הוא מספק מגיע ממקור טבעי.
כורכומין

הכורכומין שבפורמולת הפלמורין

פורמולת הפלמורין משלבת 4 צמחים ותמציות צמחים רבי עוצמה וביניהם גם כורכומין עוצמתי במיוחד.
בפורמולת הפלמורין נעשה שימוש במיצוי של הכורכומין בריכוז 95% בעל פטנט מיוחד לספיגה מירבית של חברת סבינסה היפנית.
בחרנו ביצרן זה מכיוון שהכורכומין שלו ידוע כאיכותי ביותר בעולם (והיקר ביותר)בשונה מכורכומין ממקור הודי או סיני הפיקוח והאיכות היפנית הן ללא פשרות, ללא זיופים וללא קיצורי דרך ולכן צריכה של כורכומין זה היא בטוחה ביותר ואפקטיבית במיוחד.

בפורמולת הפלמורין זמינות הכורכומין אף גדולה יותר הודות לשילובה עם אנזים הברומלאין שכאמור מגביר את יכולת הספיגה של הכורכומין באופן משמעותי. הברומלאין מגביר את זמינות הכורכומין בגוף ועוזר לו להיספג טוב יותר. בנוסף, הברומלאין לכשעצמו הוא תוסף תזונה עוצמתי מאוד שעוזר במניעת דלקות, שיקום מפרקים והפחתת היווצרות של חומצת השתן.
צריכת פלמורין באופן יומיומי מספקת את הכמות המדויקת של הכורכומין שהגוף צריך ובכך עוזרת מאוד בהפחתת דלקות, בהפחתת היווצרות חומצת השתן ומניעת התקפי גאוט ותומכת בגוף גם במגוון רחב של בעיות בריאותיות.

יתרונות פלמורין

צמח הכורכומין - לסיכום

הכורכומין הוא אחד מצמחי המרפא היעילים והנחקרים ביותר בעולם ותרומתו לבריאותנו היא עצומה לא כל שכן לסובלים מעודף חומצת השתן והגאוט. אך עם זאת, חשוב מאוד לבחור במוצר הטוב והיעיל ביותר עבורנו ולא בהכרח הזול ביותר ובכך נמנע בזבוז כספי מיותר על מוצרים המתהדרים בהילת בריאות של הכורכומין אך בפועל מספקים מוצר לא מועיל במקרה הטוב ואפילו מוצר שעלול לפגוע בנו במקרה הרע.

יכול לעניין אתכם גם: כל מה שצריך לדעת על צמח מורינגה | הטיפול הטבעי בגאוט

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?