לייעוץ והזמנות – 077-3013439

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים?

מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל.
הופעה של מחלת 
גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת שתן, שעודפיה לא התפרקו במהלך חילוף החומרים התקין של הגוף. אותה חומצה מצטברת בנוזל המפרקים. המפרקים הראשונים שבדרך כלל נפגעים הם מפרק הבוהן הגדולה של כף הרגל.

עם התפתחות המחלה, יש התפשטות של הדלקת, אשר תתחיל לרוב בהתקפות כאבי גאוט ברגל אך עלולה לתקוף גם את הקרסוליים, העקב, הברכים, לאורך הקשת של כף הרגל, למפרקי הידיים, אצבעות ואף לכאבי גאוט באגודל ובמרפקים.

גאוט ברגל

רקע על המחלה

מחלת גאוט, המוגדרת רפואית "שיגדון", מאופיינת לרוב בהתפרצות פתאומית בשעות הלילה המאוחרות של כאבי גאוט בבוהן של כף הרגל. בשל ליקוי בפירוק חומצת השתן, חומצה אורית, מתעוררת דלקת חריפה בגוף.

חומצה אורית היא תוצר הפירוק של חומרים המכונים בשם "פורינים". כאבי גאוט בבוהן מופיעים אצל 50% מהסובלים מהמחלה.

מחלה זו מופיעה ב-95% מהאוכלוסייה אצל גברים, ובדרך כלל כאשר הם מעל גיל 35. בחלק קטן מהמקרים, היא מופיעה אצל נשים בגיל המעבר או אצל נשים הרמוניות כתוצאה של שינויים הורמונליים.

לאורך ההיסטוריה, גאוט מכונה "מחלת העשירים", מכיוון שהיא הופיעה בגברים מבוססי מעמד, בעלי חזות גדולה ואורח חיים רווי ארוחת עשירות בבשר וביין. בבשר קיימות רמות גבוהות של פורינים. אתנול, הכוהל הנמצא באלכוהול, מגביר ייצור של חומצת שתן על ידי האצת פירוק הפורין ומפחית את ההפרשה שלה, על ידי עלייה בייצור לקטאט, תוצר פירוק של אתנול.

גאוט ברגל

למה מופיעים כאבי גאוט ברגל?

כאבי גאוט בכף רגל מופיעים בשל התגבשות גבישי חומצת שתן, שגורמים לפגיעה בנוזל המפרקים ולהופעת גאוט ברגל. אותם סיבים קריסטלים נשברים בתוך המפרק יוצרים פגיעה ברקמות הפנימיות של המפרק.

בנוסף, מערכת החיסון תוקפת את עודפי חומצת השתן ומעוררת תהליך דלקתי, אשר גורם לכאב חריף, חום מקומי, אדמומיות במפרק הפגוע ונפיחות.

ישנם שני סוגים עיקריים של שיגדון, ראשוני ושניוני. הסוג הראשוני נובע מעודף או מפירוק לקוי של חומצת שתן. קיימים מספר גורמים גנטיים אשר גורמים לרמה גבוהה של חומצה אורית.

הסוג השניוני נגרם בעקבות מחלה כלייתית או פירוק יתר של תאים. הרעלת עופרת למשל היא אחד מהגורמים השניוניים האפשרים להופעת מחלת גאוט. 

המקומות הנפוצים שבהם מופיעים הכאבים ולמה?

גאוט הוא סוג נפוץ של דלקת מפרקים. המפרקים הראשונים להיפגע מהמחלה הם המפרקים הקיצוניים של הגוף, מפרקי הרגליים. בוהן הרגל לרוב יהיה המפרק הראשון שנפגע מכיוון שהוא מפרק גדול ופריפריאלי(קיצוני).

חומצת השתן מתגבשת בקור ולכן מפרק זה אשר לעיתים סובל מקור יפגע וכן ההתקף יתחיל לרוב בלילה כשטמפרטורת הגוף נמוכה יותר.  

בעקבות פגיעה בחילוף החומרים התקין של הגוף, נוצרת דלקת עקב הצטברות משקעים מזיקים המורכבים מחומצה אורית בתוך נוזל המפרקים. משקעים אלו, (מונוסודיום-אוראט), יוצרים דלקת בסחוס, בעצמות, בגידים ובכליות.

במקרה של כאבי גאוט ברגל, יש להבחין בין סוגים שונים של דלקת מפרקים לבין דלקת שנובעת מגאוט. האבחנה קלה יותר כשיש הימצאות של כאבים בבוהן, אך קשה יותר כאשר מופיעים כאבים במפרק אחר בגוף, שיכול להעיד על דלקת מפרקים אחרת.

כאבי גאוט בבוהן מתוארים כתחושת פריקת מפרק, כאב חריף שיכול להרגיש כאילו נשפכו על הרגל מים קרים ואינו מאפשר מנוחה.

איך מטפלים בכאבי גאוט ברגל?

כאבי גאוט גורמים לסבל גדול אצל הסובלים משיגדון. אז מה לעשות בזמן התקף כאבי גאוט?

ישנו הטיפול הקונבנציונאלי האקוטי והטיפול הטבעי שעשוי לעזור בקיצור ההתקף ובמניעת ההתקפים החוזרים. 

הטיפול האקוטי משלב כמה סוגים של תרופות:

תרופה נוגדת דלקת "קולכיצין", שיוצרת עיכוב תנועת תאי הדם הלבנים מסוג נויטרופילים אל אזור הדלקת ובכך מונעת את הכאב. מדובר בשילוב תרופות נוגדות דלקת ללא סטרואידים (N-SAIDS) ושילוב של סטרואידים.

יש תרופות נוגדות דלקת נוספות לטיפול בגאוט, וההתאמה מבוססת על פי הופעת תופעות הלוואי של התרופות בקרב המטופלים.

הטיפול הטבעי מתרכז בשימוש בצמחים מרפא ותמציות צמחים המטפלים בדלקת, משקמים מפרקים, מונעים היווצרות של חומצת השתן, תומכים בפעילות תקינה של הכבד, המעיים והכליות ואף תומכים בהורדת הכאבים.

איך מונעים התקפים חוזרים?

אחרי שמסתיים השלב האקוטי של המחלה, יש לבצע צעדים שונים למניעתה.

חשוב לצרוך מזונות דלים בפורינים שנמצאים בעיקר בבשר, איברים פנימיים, שמרים ועוף, ולהפחית צריכת אלכוהול כדי למנוע עודפי חומצת שתן בדם.

כמו כן, רצוי לשלב שתייה מרובה של מים וחשוב לבצע טיפול בגורם הראשוני או השניוני שלה.

לרוב, השמנת יתר, נטייה לסכרת ועודף משקל הינם מאפיינים נפוצים באנשים הסובלים מגאוט.

על כן, התזונה היא מרכיב חשוב בהתפתחות המחלה ובטיפולה, ולכן רצוי להפחית כמויות שומנים, פחמימות פשוטות וסוכרים עודפים בתפריט, על מנת לשפר את חילוף החומרים. יש להפחית את צריכת החלבונים על מנת למנוע עומס על הכליות ולהגיע למשקל מאוזן.

מבחינת טיפול תרופתי והטיפול טבעי שימוש בתרופות אשר יכולות לסייע בשלב המניעתי של המחלה:

תרופה בשם "אלופורינול", תורמת להורדת רמות חומצת שתן בדם. הטיפול הטבעי בעזרת פורמולות צמחיות הן דרך אפקטיבית והרמונית עם הגוף אשר תעזור לנרמל את רמת חומצת השתן, תעזור בהורדת הדלקת ותתמוך בפעילות תקינה של הגוף למניעת הגאוט ולאיזון הגוף.

למה לקבוע פגישת ייעוץ?

מחקרים מראים שללא טיפול מתאים התקף הגאוט יחזור לכ-82% מאלו שסבלו מהתקף הגאוט. בכדי לטפל בכאבי גאוט ברגל באופן יסודי, נדרשת התאמת תכנית טיפול אשר מסייעת בהפחתת כאבים, טיפול בגורם של המחלה וסיוע לחילוף החומרים הכללי של הגוף, ובפרט של חומצת שתן בדם.

התפתחות המחלה עלולה לגרום לפגיעה כלייתית או לנטילה לאורך כל החיים של תרופות להפחתת חומצת השתן בדם, מכיוון שבהפסקת התרופות הן עלולות לגרום לעלייה חדה בייצור חומצת השתן ולחזרה חריפה של הכאבים והמחלה. במקום לסבול, ניתן לקבל הדרכה פשוטה כדי למנוע את חזרת המחלה ולשפר את איכות החיים.

כאבי גאוט ברגל

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?