לייעוץ והזמנות – 077-3013439

האם ניתן לטפל בגאוט רק באמצעות תזונה?

מחלת הגאוט היא סוג של דלקת מפרקים הנגרמת על ידי הצטברות גבישי חומצת שתן במפרקים.

תזונה מאוזנת ומותאמת מסייעת רבות בטיפול במחלה. במצב שרמת חומצת השתן גבוהה ובמיוחד במצבים בהם סובלים מהתקפי גאוט חוזרים הטיפול אך ורק בעזרת תזונה לרוב לא יהווה טיפול מספק וההתקפים יחזרו ויגרמו לנזקים במפרקים ובאברי הגוף השונים.

אם כך, מתי ניתן לטפל בגאוט רק באמצעות תזונה ושינוי אורח חיים ומתי המצב יחייב גם טיפול עמוק יותר שיכלול טיפול בעזרת תוספים טבעיים ו/או תרופות לניהול הגאוט?

תזונה בריאה ממלאת תפקיד חשוב מאוד בניהול תסמיני גאוט ומניעת התקפי גאוט. תזונה נכונה לא פעם תעשה את ההבדל בין ניהול מוצלח של הגאוט לבין מצב בו הגאוט תוקף פעם אחר פעם וריכוז חומצת השתן בדם עולה. כך לדוגמה, טיפול בגאוט בעזרת תוספים ו/או תרופות יהיה יעיל ואפקטיבי באופן משמעותי במידה ומקפידים על תזונה מאוזנת אך מאידך, צריכת טיפול טבעי ו/או טיפול תרופתי שאינו מלווה בתזונה מותאמת עלול להיות הרבה פחות יעיל. הדבר דומה לניסיון לכבות מדורה אך במקביל לשפוך לתוכה חומרי בעירה. 

להלן כמה שינויים תזונתיים ושינויי אורח חיים מומלצים:

  • הגבלת מזונות עשירים בפורינים – כגון בשר אדום, איברי פנים, אנשובי ופירות ים, מכיוון שהם יכולים להעלות את רמות חומצת השתן בגוף.
  • שתייה מרובה של מים – כדי לעזור לשטוף עודפי חומצת שתן מהגוף.
  • צריכת פירות וירקות – שכן אלה עשירים בנוגדי חמצון ובתרכובות אנטי דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת דלקות במפרקים.

ישנם שני דגשים חשובים בנושא הפירות והירקות:

  1. ישנם ירקות שפחות מומלצים לחולי הגאוט כגון ברוקולי, אספרגוס ופטריות ולחלק מהסובלים מגאוט יש גם רגישות לירקות ממשפחת הסולניים (חצילים, פלפלים, עגבניות)
  2. חשוב לציין שבמידה וסובלים מסוכרת מומלץ להגביל פירות עם ערך גליקמי גבוה.

התאמות נוספות שכדאי לעשות

  • הגבלה או הימנעות מאלכוהול – במיוחד בירה ומשקאות חריפים, שכן אלו עלולים להגביר את הסיכון להתקפי גאוט.
  • שמירה על משקל תקין– כיוון שעודף משקל או השמנת יתר עלולה להגביר את הסיכון למחלת גאוט.
  • אורח חיים בריא – הכולל פעילות גופנית מתונה וחיים רגועים ללא סטרס חשובים מאוד לטיפול בגאוט.

למרות שינוי תזונה וניהול אורח חיים בריא אנשים רבים הסובלים מגאוט יזדקקו לטיפול אקטיבי כדי לנהל ביעילות את מצבם. 

"טיפול אקטיבי ללא תמיכתו בתזונה מאוזנת דומה לניסיון לכבות מדורה אך במקביל לשפוך לתוכה חומרי בעירה"

מהו הטיפול האקטיבי?

טיפול טבעי

בעזרת צמחי מרפא ותמציות צמחים כגון: מורינגה, כורכומין, ויטמין C (ממקור טבעי), ברומלאין ועוד, ידועים כמורידים דלקות ועוזרים בהורדת חומצת השתן בדם, וכן תומכים בטיפול בהתקפים ומניעת התקפים חוזרים. 

תרופות קונבנציונאליות

כגון תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs), קולכיצין, אלוריל (מעכבי קסנטין אוקסידאז (XOIs)) יכולות לסייע בהפחתת כאב, הורדת חומצת השתן, טיפול בדלקות ומפחיתות את הסיכון לחוות התקפי גאוט.

ייעוץ וליווי מקצועי

חשוב לציין שגאוט הוא מצב כרוני ודורש טיפול מתמשך. חשוב לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לפתח תכנית טיפול פרטנית הלוקחת בחשבון את הצרכים הספציפיים וההיסטוריה הרפואית של המטופל.

"למרות שינוי תזונה וניהול אורח חיים בריא אנשים רבים הסובלים מגאוט יזדקקו לטיפול אקטיבי כדי לנהל ביעילות את מצבם."

מתי טיפול רק בעזרת תזונה יהווה טיפול מספק ויעיל? 

במצבים בהם חומצת השתן לא עולה מעל 6.8 מ"ג לדציליטר ובתנאי שעדין לא היו רגישויות במפרקים או התקפי גאוט. 

בנוסף, במצבים בהם גאוט טופל בתוספים ו/או תרופות וחומצת השתן אוזנה למשך חצי שנה ומעלה, ניתן יהיה במצבים מסויימים ובליווי מקצועי להפחית בהדרגתיות את הטיפול עד שמגיעים לאיזון חומצת השתן רק בעזרת תזונה נכונה ואורח חיים מותאם. כמובן שחובה לבחון בבדיקות דם שיגרתיות ותקופתיות את רמות חומצת השתן ואת מדדי הדלקת (CRP). במידה ולא תהיה עליה בחומצת השתן באותה התקופה ניתן יהיה להמשיך את הטיפול התזונתי בלבד.

גאוט ותזונה מתאימה

לסיכום

תזונה בריאה יכולה לסייע בניהול תסמיני גאוט על ידי הגבלת מזונות עשירים בפורינים, צריכת מים גבוהה, צריכת פירות וירקות המומלצים לסובלים מגאוט, הגבלת צריכת אלכוהול ושמירה על משקל תקין.

עם זאת, בדרך כלל שמירה על תזונה בלבד לא תספיק בכדי לטפל במצב האקוטי של התקף גאוט או עודף משמעותי של חומצת השתן בדם ויזדקקו לתמיכה של טיפול אקטיבי לטיפול בגאוט.

לכן רק טיפול כולל בעזרת פורמולות צמחיות ו/או טיפול תרופתי, שינויים באורח החיים בליווי תזונה בריאה מומלצים לניהול האפקטיבי ביותר של הגאוט. חשוב מאוד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם איש מקצוע בתחום הבריאות בכדי לפתח תוכנית טיפול פרטנית לקבלת תוצאות טיפול חיוביות.

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?