לייעוץ והזמנות – 077-3013439

תרופות סבתא לטיפול בגאוט

גאוט היא אחת המחלות העתיקות המוכרות לעולם הרפואה כך שבמשך אלפי השנים שהיא לוותה את האנושות התפתחו דרכי טיפול רבות לטיפול בתסמיני המחלה.
היום לחלק מאותם טיפולים אנחנו קוראים תרופות סבתא מכיוון שאלו הם טיפולים שעברו מדור לדור וכמובן, מי אם לא הסבתות דאגו להעביר את הטיפול במרוצת השנים ליקיריהם.
אז מהן תרופות הסבתא המוכרות לגאוט ואיך מכינים אותן?

בכתבה הזאת נעמוד על חלק מאותן תרופות סבתא לגאוט, נכיר אותן ונראה שחלקן אף נחקרו מדעית לאורך השנים והתוצאות לעיתים היו טובות ויעילות לטיפול בגאוט.

לעיתים דווקא תרופות הסבתא מתגלות כיעילות מאוד וזולות מאוד. אלו פתרונות שלרוב לא עברו מחקרים ובדיקות מעבדה אך מאידך הם מסתמכים על חוכמת ההמון ואלפי שנים של ניסיון בטיפול. עם זאת, חשוב מאוד, במצבים בריאותיים כרוניים, לא לבסס טיפול על תרופות סבתא בלבד לא כל שכן שמדובר בטיפול בגאוט בו חייבים לקבל טיפול מקיף ומונע הכולל שינוי תזונה, אימוץ אורח חיים מאוזן, שימוש בתוספים טבעיים ושימוש בתרופות במידת הצורך.
אך אם אפילו אחד מאותם טיפים עתיקים יעזרו לכם ולו במעט בהקלה על הכאבים האקוטים בהתקף הגאוט זה יהיה מבורך.

1. דובדבנים או רכז/מיץ דובדבנים שחורים

מעבר להיותו פרי טעים ונחשק, לדובדבן סגולות רפואיות בזכות המגנזיום והאשלגן המצויים בו בשפע. מגנזיום ידוע כמשכך כאבים טבעי ואשלגן מסייע בהפחתת דלקות.

נעשו כמה מחקרים מוצלחים בנושא הטיפול בגאוט בעזרת דובדבנים. שני מחקרים משנת 2012 הראו כי דובדבנים עשויים לעזור למנוע התקפי גאוט ולקצרם.

איך לצרוך?

מחקרים אלו ממליצים על שלוש מנות של דובדבן (מנה = חופן דובדבנים או כף של רכז) על פני תקופה של יומיים, מינון זה נחשב ליעיל בטיפול בגאוט.
מומלץ לשים כף רכז דובדבנים טבעי בתוך ליטר מים ולשתות במשך היום.

דובדבנים גאוט

2. צריכת מזונות עשירים במגנזיום

מגנזיום הוא מינרל תזונתי. יש הטוענים שמגנזיום מועיל לטיפול בגאוט מכיוון שמחסור במגנזיום עלול להחמיר את הלחץ הדלקתי הכרוני בגוף וכן בגלל יכולות שיכוך הכאבים שציינו מקודם.
מחקר משנת 2015 הראה שמגנזיום קשור לרמות נמוכות של חומצת שתן ובכך עשוי להפחית את הסיכון לעליית חומצת השתן ולגרום לגאוט. חשוב לציין שהמחקר בדק זאת על גברים בלבד.

מזונות עשירים במגנזיום:

עלים ירוקים, אגוזים וזרעים, דגים (סלמון והליבוט), פולי סויה (אדממה), אבוקדו, בננה ועוד.

המלצה למתכון להכנת דג הליבוט בתנור

 

3. ג'ינג'ר

ג'ינג'ר הוא מזון וצמח מרפא בעל יכולות אנטי דלקתיות. היכולת שלו לעזור לגאוט מתועדת היטב בספרות המקצועית.

מחקר אחד מצא שג'ינג'ר הפחית כאב הקשור לחומצת שתן בגאוט אצל בני אדם בעוד מחקר שנעשה על חולדות הראה הפחתה של רמת חומצת השתן במצב של היפראוריצמיה (עודף חומצת שתן).
חשוב לשים לב שהנבדקים בניסוי זה היו חולדות והניסוי נעשה ע"י צריכת ג'ינג'ר אוראלית (דרך הפה).

איך משתמשים?

  • לשימוש חיצוני: הכינו קומפרס או משחה של ג'ינג'ר על ידי הרתחת מים עם כף אחת של שורש ג'ינג'ר טרי מגורר. משרים מטלית בתערובת. לאחר שהמטלית מתקררת, עטפו את האזור הפגוע עם המטלית לפחות פעם ביום למשך 15 עד 30 דקות. יתכן גירוי עורי לכן עדיף לעשות תחילה בדיקה על חלק עור קטן ולבדוק שאין גירוי.
  • שימוש פנימי: קלפו ג'ינג'ר וחיתכו אותו לחתיכות קטנות. השרו ל-10 דקות במים חמים, 2 כפיות גדושות על כל כוס מים. ניתן להוסיף קצת מיץ לימון או ליים (לא מומלץ לסוכרתיים). צרכו 3 כוסות ליום.
ג'ינג'ר

4. משקה חומץ תפוחים אורגני, מיץ לימון וכורכום

מים חמים עם חומץ תפוחים, מיץ לימון וכורכום מומלץ בזמן התקף גאוט. יחד, המשקה חמים. טעים וטבעי לתמיכה בטיפול לגאוט.

אין מחקר מוכח שתומך בחומץ תפוחים נגד גאוט, אם כי מחקרים מראים שהוא עשוי לתמוך בתפקוד כליות האחראיות לפינוי 70% של חומצת השתן. חיזוק ושיפור תפקודי משמעותי להצלחת הטיפול בגאוט.

מחקר שבדק את השפעת מיץ הלימון הראה שהוא עוזר בהורדת חומצת השתן בשל ריכוז הויטמין C שבו.
הכורכום אותו נוסיף למשקה הוא כבר שם דבר בכל הקשור לטיפול טבעי בדלקות והורדת חומצת שתן, כך שהוא יעיל מאוד גם לטיפול בהתקפי הגאוט אשר מאופיינים בהופעת דלקת חריפה ועודף חומצת השתן.
חשוב לציין שבאבקת הכורכום יש רק 3-4% של כורכומין-החומר הפעיל בכורכום, בעוד בתוספים מסויימים, דוגמת הפלמורין, ריכוז הכורכומין באבקה היא 95% כך שצריך לצרוך די הרבה אבקת כורכום בכדי להגיע לאפקטיביות של מנה טיפולית שיש בכמוסה אחת.

איך מכינים:

בכוס מים חמים מערבבים מיץ מחצי לימון סחוט למים חמים. להוסיף 2 כפיות כורכום וכפית חומץ תפוחים. להתאים לפי הטעם. לערבב היטב ולשתות פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

מיץ לימון, תפוחים וקינמון

5. סלרי

סלרי הוא מזון המשמש באופן מסורתי לטיפול בבעיות הקשורות לשתן. עבור גאוט, תמצית וזרעים של הירק הפכו לתרופות סבתא ביתיות פופולריות.
נהוג לחשוב שסלרי עשוי להפחית דלקות והשימוש הניסיוני בו מתועד היטב, אם כי המחקר המדעי אודות הסלרי עוד מועט.

איך משתמשים:

הכמויות המדויקות של הסלרי לטיפול בגאוט אינן מתועדות אך נסו לאכול הרבה סלרי במיוחד מקלות סלרי חיים, בסלטים, תבשילים, מיץ, תמצית או זרעים.
ניתן גם לסחוט במכונת מיצים גבעולי סלרי עם ג'ינג'ר, זה משקה בריא במיוחד וטעים.

סלרי

6. תה סרפד

עלי צמח הסרפד (Urtica dioica) הם תרופת סבתא צמחית נגד גאוט שעשויה להפחית דלקת וכאב.

השימוש המסורתי מוזכר לעתים קרובות במחקרים אומנם עדיין אין מחקר שמוכיח ישירות שזה עובד. מחקר אחד הראה שזה מגן על הכליות, אבל הניסוי בוצע על ארנבים זכרים שקיבלו גנטמיצין (סוג של אנטיביוטיקה) אשר פגע בכליות שלהם.
בכל אופן שווה לנסות את התה הזה, זה רק יכול לעזור.

איך מכינים:

לחלוט 1-2 כפיות של סרפד מיובש על כל כוס מים חמים, לחכות עשר דקות ולשתות עד 3 כוסות ביום.

גאוט ותרופות סבתא - לסיכום

בעבר התרופות לבעיות הרפואיות היו אך ורק ממקורות טבעיים לכן לא פלא שלמחלה עתיקה כמו הגאוט ישנן כמה וכמה תרופות סבתא טבעיות.
יתכן ולא כולן יעזרו וחלקן יהיו יעילות למטופלים מסויימים ולאחרים פחות, מכיוון שלהופעת הגאוט ישנן כמה וכמה סיבות אפשריות ולכן יש גם כמה סוגי פתרונות.
בנוסף, כל גוף מגיב אחרת וכמובן גם שישנן רמות חומרה שונות של הגאוט כך שבמצבים אקוטיים לא בטוח שתרופות סבתא אלו ישפיעו כמו שהיינו רוצים. כמובן שאפשר לשלבן כטיפול תומך.
בכל מקרה, כל ההצעות המוזכרות לעיל לא יזיקו ושוות את הניסיון, אך כדאי תמיד לעשות זאת במקביל לטיפול מקצועי בבעיה ותמיד להתרכז בטיפול מונע ואורח חיים נכון שיעזורו לנו לא להגיע למצבים האקוטיים של התקפי הגאוט.

מקורות:

טיפול טבעי לגאוט

טלפון – 077-3013439
מייל – legoutinfo@gmail.com
ווטסאפ – 0515101023
כתובת הקליניקה – בירנית 12, כוכב יאיר

ניתן להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

מטפלים המעוניינים לקבל מידע נוסף והצעות מיוחדות > לחצו כאן

עקבו אחרינו בפייסבוק

מלאו פרטים ונחזור בהקדם

אז מה למדנו היום:

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

ביקרתם בחנות האונליין שלנו?

מבחר חבילות ופורמולות טבעיות לטיפול בגאוט במחירים שאסור לפספס!

המלצות של לקוחותינו:

מאמרים מקצועים נוספים:

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק

ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

כאבי גאוט בכף הרגל

כאבי גאוט ברגל

למה גאוט בא לידי ביטוי דווקא ברגלים? מחלת הגאוט מתבטאת לרוב בהתקפי כאב עזים בבוהן כף הרגל. הופעה של מחלת גאוט ברגל נובעת מצבירת יתר של חומצת

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?