לייעוץ והזמנות – 077-3013439

מחלת גאוט (gout): תסמינים, דרכי טיפול ושאלות נפוצות

גאוט היא מחלה דלקתית-מטבולית הנחשבת למחלה כרונית, ומגיעה לידי ביטוי באמצעות התקפים חזקים וכואבים בעיקר באצבעות הרגליים אך לא רק. ממה היא נגרמת, מי אוכלוסיות הסיכון וכיצד לטפל במחלה? ד"ר שרה ברק עם כל התשובות.

מה זה גאוט?

גאוט (gout), הידועה גם בשם שיגדון או צינית, היא מחלה כרונית שבאה לידי ביטוי בהתקפי כאב של דלקות במפרקים והצטברות חומצת שתן בגוף ובמפרקים. בעת התקפים אלה מופיעים אודם, נפיחות וכאב עז – במקרים רבים בבסיס הבוהן של כף הרגל, אבל בחלק מהמקרים גם במפרקים אחרים כגון ברכיים, קרסול או כפות הידיים.

הדלקת שמאפיינת את מחלת הגאוט נגרמת בעקבות שקיעה של גבישי חומצה אורית בנוזל המפרק – תהליך שמתרחש בגלל רמה גבוהה של החומצה בדם, שגורמת להצטברות במפרקים.

חומצה זו נוצרת בגוף באופן טבעי מטבולי, בעקבות תהליכי פירוק חלבון בגוף אך בפעילות גוף תקינה אמורה להיות מופרשת מהגוף. ישנם מזונות אשר צריכתם ידועה כמעלה את היווצרות חומצת השתן כגון בשר ובחלק מסוגי הדגים ופירות ים ולכן קיימת חשיבות יתרה על שמירה על שיגרת דיאטה מיוחדת לאלו סובלים ממחלת גאוט ועודף חומצת שתן.

ד"ר שרה ברק בסרטון: מה זה גאוט ואיך מטפלים במחלה? (3 דקות)

במי מחלת הגאוט פוגעת ומי היא אוכלוסיית הסיכון של המחלה?

גאוט היא מחלה שאופיינית לגיל מבוגר יותר ולרוב אינה פוגעת בצעירים. זה נפוץ יותר בקרב גברים מאשר בנשים (80% גברים ו-20% נשים).

אחוז הסובלים מגאוט בקרב האוכלוסיה משתנה ממדינה למדינה ובין אוכלוסיות שונות במדינות.

בישראל אחוז הסובלים המשוער מהמחלה עומד על כ-2% מהאוכלוסיה בעוד ישנן מדינות בהן האחוז עומד על 4% ואוכלוסיות מסויימות (כגון המאורים בניו זילנד) אף מגיעות לכ-10-12% תחלואה!

מהם הגורמים להופעת מחלת הגאוט?

הגורמים שעלולים להשפיע על הופעת המחלה הם:

  1. גיל – גברים מגיל 35 ונשים מגיל 49 בתקופת המנופאוזה (גיל המעבר)
  2. השמנת יתר
  3. תזונה לא מאוזנת – צריכה מוגברת של בשר, אלכוהול ומזונות מעובדים
  4. סוכרת
  5. מחלות לב
  6. גורמים גנטיים
  7. אימוני כושר אינטנסיבים
  8. אורח חיים מתוח ולא מאוזן

אוכלוסיות הסיכון הן אוכלוסיות הסובלות מהמחלות המוזכרות כאן, הסובלות מעודפי חומצת שתן (Uric acid) בדם או שיש במשפחתם מישהו הסובל מגאוט. אוכלוסיות אלו יהיו חשופות יותר להתפרצות המחלה.

באנר גאוט

אל תישארו עם הכאבים! השאירו פרטים וקבלו ייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק, מומחיות לטיפול טבעי במחלת גאוט!

כמה זמן נמשך התקף הגאוט?

התקף של כאבי גאוט נמשך בדרך כלל כמה ימים ועלולים לחזור בפרקי זמן שונים. בעזרת טיפול מתאים ניתן למנוע ואף לקצר את ההתקף.
כאן תמצאו 8 טיפים חיונים לטיפול בהתקף גאוט.

האם הגאוט תוקף באופן חד פעמי?

רוב הסיכויים שללא טיפול הולם, שההתקף יחזור שוב. מחקרים הראו שללא טיפול, כ-84% מהאנשים יסבלו מהתקפה נוספת בתוך שלוש שנים ו-60% יסבלו מהתקף חוזר כבר תוך שנה. 

כיצד מאבחנים גאוט?

אז איך ניתן לדעת שסובלים מגאוט? בחלק גדול מהמקרים כשאדם מגיע לרופא עם כאבים חזקים בבוהן כף הרגל, אודם ונפיחות, ללא כל חשד לפגיעה חיצונית כלשהי, הרופא ישלח ישר את המטופל לבדיקת דם פשוטה בה יבדקו את רמת חומצת השתן שלו.

במידה וחומצת השתן עולה על 6.8 (לעיתים אף פחות) אבחנת הגאוט תהיה מידית.

הספרות המקצועית ומנתונים שקיימים בקרב לקוחותינו מדובר על כך שבכ-50%+- מהמקרים התקף השיגדון יופיע בבוהן כף הרגל אך הקושי באבחנה מתחיל כאשר ישנם כאבים במפרקים אחרים שאינם מובהקים כמו בוהן כף הרגל ומכיוון שבבדיקות הדם לא תמיד בוחנים את רמת חומצת השתן, המחלה לא תמיד מאובחנת כראוי ונזקי חומצת השתן מתגברים באין טיפול נכון בבעיה.

ראו גם: גאוט בברך, בקרסול ובכפות היידים

מהי חומצת השתן/ חומצה אורית (Uric cid)?

חומצת השתן היא תוצר של תהליכים מטבוליים ופירוק הדנ”א בגוף, כך לדוגמה, אדם אוכל בשר אדום, בפעולת העיכול הגוף מפרק את הדנ"א של חומצות הגרעין של תאי הבשר האדום שאכל. מפירוק מטבולי זה נוצר תוצר תוצר לוואי של חומצת השתן שמופרש לזרם הדם ואמור, בפעילות גוף תקינה, להיות מופרש מהגוף ע"י הכליות והמעיים.

כאשר חומצת השתן ברמתה התקינה היא משמשת כחומר נוגד חמצון המסייע לשמור על תקינות כלי הדם אך הבעיות מתחילות כאשר קיים עודף של חומצת השתן.

פורמולות טבעיות לטיפול בגאוט

פלמורין לטיפול במחלת הגאוט

פורמולת פלמורין לטיפול יעיל בדלקות מפרקים וגאוט

90 כמוסות | באישור משרד הבריאות

פרוטקטינול

פורמולת פרוטקטינול להורדת חומצת שתן

90 כמוסות | באישור משרד הבריאות

פורמולת מורינגה

פורמולת מורינגה-וי לחיזוק המערכת החיסונית

120 כמוסות | באישור משרד הבריאות

Untitled design 2021 06 30T193912.417

מבצעים חמים ומשתלמים שאסור לפספס!

חבילות טיפול בהנחות ענק ותנאי שילוח נוחים ומהירים

מהו עודף חומצת השתן?

עודף חומצת שתן הנקראת בעגה המקצועית היפר-יוריסמיה היא מצב בו קצב הייצור של חומצת השתן עולה על קצב הפינוי שלו.
כאשר רמות חומצת השתן גבוהות מידי ( מעל 6-7 mg/dl) ישנה נטייה לחומצת השתן להתגבש בצורת סיבים קריסטליים דמויי מחטים אשר מתרכזים במפרקים, בכליות ואף בכלי הדם. התגבשות החומצה במפרקים יוצרת פגיעה ברקמות המפרק וכך מתפתחים תהליכים דלקתיים אשר גורמים לאותם כאבים העזים המזוהים עם מחלת הגאוט. התגבשות החומצה בכליות לעומת זאת יוצרת אבנים בכליות, בעצם כ-12% מהסובלים מאבני כליה מקור האבנים הוא חומצת השתן!

גאוט ברגל, איור של כאבי ברכיים

מהם השלבים בהן מופיעה מחלת הגאוט?

ישנם 4 שלבים של גאוט:

  1. היפריוריצמיה (עודף חומצת שתן) אסימפטומטית –  התקופה שקודמת להתקף הגאוט הראשון.
    אין תסמינים ברורים של גאוט (התקפים, נפיחויות או סימני דלקת), אך רמות חומצת השתן בדם הן גבוהות וגבישים נוצרים במפרק. 
    לרוב שלב זה יאובחן רק בעזרת בדיקות דם בהן ניתן יהיה לראות שרמת חומצת השתן גבוהה. לרוב ברפואה המערבית לא ינתן טיפול בשלב זה.
    מאידך, הרפואה הטבעית רואה בשלב זה תמרור אזהרה ראשון ותתחיל טיפול מונע לעודף חומצת השתן בעזרת דיאטה וצמחי מרפא. זאת מכיוון שרמת חומצת שתן גבוהה בדם עלולה לגרום למספר בעיות בריאותיות(גאוט, אבנים בכליות וכו') וכן עלולה להעיד על חוסר איזון כלשהו באורח החיים ובתזונה או באחד מאברי הגוף שאמונים על פינוי חומצת השתן(המעיים והכליות)

  2. גאוט חריף, או התקף גאוט(שיגדון)- חומצת שתן מתגבשת במפרקים ויוצרת תגובה דלקתית חריפה. הכאבים יופיעו בדרך כלל בלילה ומתעצמים בשמונה עד 12 השעות הבאות. לרוב התסמינים נהיים קלים יותר לאחר מספר ימים וסביר להניח שהם יחלפו שלושה ימים עד 10 ימים מרגע התחלת ההתקף.

  3. גאוט אינטרוולים (בהפוגות)- הוא הזמן שבין התקפות. למרות שאין כאבים, הגאוט לא נעלם. דלקת בדרגה נמוכה עשויה להזיק למפרקים. זה הזמן להתחיל בניהול גאוט – באמצעות שינויים באורח החיים ותרופות – כדי למנוע התקפות עתידיות או צנית כרונית.

  4. שיגדון כרוני – מתפתח אצל אנשים עם צנית, שרמת חומצת השתן שלהם נשארת גבוהה לאורך מספר שנים. התקפות נעשות תכופות יותר והכאב עלול לא לחלוף כמו פעם. עלול להתרחש נזק משותף, מה שעלול להוביל לאובדן הניידות. עם ניהול וטיפול נכון, ניתן למנוע שלב זה.

מה הסיבה שנשים מבוגרות סובלות מגאוט למרות שידועה כמחלה של גברים?

אכן המחלה תוקפת יותר גברים ונדיר למצוא נשים בתקופת הפוריות הנתקפות בגאוט.
אחרי המנופאוזה יש ירידה ברמת ההורמון הנשי האסטרוגן השולט ברמת חומצת השתן, ולכן יותר נשים בתקופה זו סובלות מגאוט. הפורמולה תומכת בבניית העצם, מכילה שפע מינרלים, קלציום, מגנזיום,כרום, מנגן ועוד. כמו כן מחזקת דם,מערכת חיסונית ותומכת בכבד.

האם עודף משקל היא סיבה להתפרצות גאוט?

עודף משקל מהווה מעמסה על הכליות המתקשות לפנות חומצת שתן. אכן ירידה למשקל תקין חיונית לחולי גאוט אך יש לעשות זאת בהדרגה. ירידה דרסטית ומהירה עלולה להעלות חומצת השתן ולגרום להתקפים תכופים של גאוט. בנוסף יש להקפיד על שתיה מרובה, תזונה מתאימה וצריכת הפורמולה.
אם ברצונכם להתחיל דיאטה מותאמת, כדאי לקרוא את המדריך המפורט שלנו לתזונה לגאוט

האם ישנו טיפול טבעי לגאוט?

כן, ישנו טיפול טבעי יעיל לגאוט.
שיגדון היא מחלה המוכרת לאנושות כבר אלפי שנים. עוד לפני עידן התרופות המערביות, רקחו המרפאים תרופות טבעיות והורו על תזונה מתאימה למתמודדים עם הגאוט ובכך עזרו למטופליהם להתמודד עם כאב הגאוט ולמנוע את הישנותו.

את אותו ידע יקר ערך של הטיפול הטבעי בגאוט, אנו מביאים לידי ביטוי בסדרת מוצרי לגאוט (Legout). הפורמולות הטבעיות שלנו מספקות מענה כולל לטיפול בבעיית הגאוט ובהורדת חומצת השתן. הטיפול הטבעי שמציע מותג Legout הוא פרי הפיתוח של חברת מורינגה-וי וד"ר שרה ברק (Ph.D,R.N) אשר נוצר במיוחד עבור הסובלים מתופעת השיגדון ומעודף חומצת שתן. על הטיפול המיוחד אותו אנו מספקים ניתן ללמוד במדריך הוידאו של ד"ר שרה ברק, "מדריך 3 הצעדים לטיפול טבעי בגאוט", אשר מספק הצצה על מחלת הגאוט, התזונה הנכונה ואופן הטיפול הטבעי במחלה.

ד"ר שרה ברק בסרטון: טיפול בגאוט באמצעות תוספים וצמחים (4 דקות)

שאלות נפוצות של מטופלים:

שאלה: "בן 34 סובל מגאוט 5 שנים בערך פעם בשנה, ההתקפי לא קשים ולוקח קולכיצין עם הופעת ההתקף שחולף אחרי 3 ימים. הרופא ייעץ לי לקחת אלוריל 300 מיליגרם לכל החיים והסביר לי שאין מה לעשות בגלל שהגורם למחלה אצלי גנטי.המחשבה לקחת התרופה מפחידה אותי, והאם יש דרך אחרת לטיפול?"

תשובה: אכן יש אנשים שהגאוט מתפרץ על רקע גנטי.לא ניתן לשנות גנטיקה אך אפשר להשפיע על תהליכים גנטיים. על מנת שמחלה גנטית תתפרץ צריך גורם נוסף שיפעיל את הגן.
שימוש באנטי אוקסידנטים, אורח חיים נכון ותזונה מתאימה יכולים לדכא התפרצות מחלה גנטית. לכן בגאוט בנוסף לשימוש בפורמולות עליהן אנו ממליצים, יש להקפיד על אורח חיים תקין ותזונה מאוזנת. שמירה על עקרונות אלו תעזור לך למנוע את התקף הגאוט הבא ולאזן את חומצת השתן בגופך.

                                        

שאלה: "בן 78 לפני שנה אובחנתי כחולה גאוט, חומצת השתן 7.9, סובל מחוסר ברזל, מחסני הפריטין מרוקנים וההמוגלובין 10 יש לי ירידה קלה בתפקודי הכבד והכליות, האם בגילי התוסף יכול לעזור לי?"

תשובה: חוסר ברזל ואי איזון בין רמת הברזל והנחושת בדם יכול להעלות את רמת חומצת השתן ולגרום להתקף גאוט. הפורמולה מכילה ברזל ונחושת זמינים לספיגה, ויטמין ואלמנטים נוספים. B12
הצמחים בפורמולה מחזקים כליות ותומכים בניקוי רעלים וכבד.

אז מה למדנו עד עכשיו:

ענו נכונה על לפחות 9 שאלות וקבלו 50 ש"ח מתנה למימוש בחנות!

המלצות של לקוחותינו:

מעוניינים בייעוץ טלפוני בחינם עם ד"ר שרה ברק? מלאו את הפרטים ונחזור בהקדם!

ד"ר שרה ברק
ד"ר שרה ברק
ד”ר שרה ברק (Ph.D), מומחית לטיפול טבעי בגאוט ואחראית על הידע המקצועי שהחברה מספקת. ד”ר ברק אמונה על פיתוח הפורמולות הטבעיות שלנו ועל הליווי המקצועי של כל מטופלינו. בנוסף הצוות מורכב ממנהלים, אנשי מקצוע מוכשרים שמלווים את המטופלים במהלך הטיפול. הבסיס לטיפול מושתת על עקרונות הטיפול של ד”ר שרה ברק והוא כולל ייעוץ מקצועי אישי לכל מטופל, טיפול בפורמולות טבעיות, מידע חשוב וסרטונים מלמדים בנושא הגאוט. כדי להתחיל בטיפול אתה צריך לעשות צעד אחד ולפנות אלינו, משם אנחנו כבר נסביר לך איך כדאי לך להמשיך.

יש לכם שאלה? מעוניינים במידע נוסף? הגיבו בתיבה למטה ונענה בהקדם!

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים מקצועים נוספים:

גאוט ולחץ נפשי

גאוט ולחץ נפשי

לחץ ומתח נפשי הם מהבעיות הגדולות והמאתגרות ביותר איתן אנו מתמודדים בעולם המודרני. לא פעם התקף הגאוט יתקוף דווקא בתקופות לחוצות ולא בכדי.מהו הקשר שבין

קרא עוד »

מאמרים מקצועים נוספים:

0
Would love your thoughts, please comment.x
אני רוצה לשאול שאלה
1
יש לך שאלה על גאוט?
היי,
איך אוכל לעזור לך?